Piše: Milana Vuković Runjić/Jutarnji list
Slučaj se može dogoditi bilo kada, bilo gdje. Ovaj se upravo odvio u Bosni. Trojica ucjenjivača posjedovala su eksplicitne snimke izvjesnog svećenika i on im se nadavao prilično masnih para kako ti prizori u kojima on tjelesno opći s raznim ženama ne bi dospjeli u javnost. Znamo to iz filmova. Osim svećenika tako se snimaju moćni političari, kongresmeni, guverneri.
U sličnom se skandalu našao Eliot Spitzer, nekadašnji javni tužitelj, guverner i gradonačelnik New Yorka, okorjeli konzument bordela, a danas uspješni predavač o ne znam točno čemu, valjda o tome kako da javni novac što uspješnije investirate u prostitutke, a kad vas se razotkrije, umjesto da odete k vragu, nastavite s karijerom. Kažu da moć i seksualni nagon dolaze iz sličnog dijela mozga, tako da što je muškarac moćniji, to je gladniji seksa. Naravno, sve to nema veze s našim svećenikom čija glad za seksom nije potekla od ne znam kakvog osjećaja moći, nego iz svima dobro znanog problema zvanog celibat koji ne jednog božjeg čovjeka odvodi u ozbiljne probleme.
Kako se samo jedan posto svjetskog stanovništva osjeća aseksualnim, točnije lišenim bilo kakvog seksualnog nagona, ostatak se redovito suočava s većom ili manjom tjelesnom gladi. Potreba za seksom najveća je u mladosti, kažu istraživanja koja nam za tako nešto samorazumljivo nisu ni potrebna, pa se putenim radostima najviše odaju osobe u dvadesetim i ranim tridesetim godinama. Siroti, umorni četrdesetogodišnjaci sve rjeđe proživljavaju neka nezaboravna seksualna iskustva, a seks nakon pedesete samo je za mudre, koji znaju da je to zdravo, i za moćne, koji su, kao što smo rekli, vječno ludi od želje za nečim karnalnim. Kad ste svećenik, onda vas seks može opsjedati i više od običnog čovjeka koji mu se može prepustiti kad god mu puhne.
Kad imate zavjete, baš kao za inat proganja vas vruća želja za “onim stvarima” o kojoj su se od pamtivijeka ispovijedali razni sveci. Muče vas iskušenja i priviđenja zbog kojih bježite u spilje i pustinje, bičujete se ili ležite na hladnom kamenu. Na kraju popustite iskušenjima i počnete s lažnim životom. Poput mnoštva župnika koji su tijekom povijesti sa svojim domaćicama zapravo imali topao dom i nešto dječice i to su znali svi župljani. Pa tako Imbro Tkalec u svojim uspomenama iz devetnaestostoljetnog Karlovca i Zagreba piše o izvjesnom biskupu i njegovoj ne baš prešućenoj djeci. Savršeno je jasno da se celibat treba ukinuti, no to je problematično, znamo i zašto.
Ne samo što je seks grijeh, nego su tu i crkvene nekretnine koje se ne bi baš rado prepisivale svećeničkim suprugama i njihovoj djeci. I tako on uporno opstaje premda se protivi zakonima biologije i dovodi do ozbiljnih devijacija i općepoznate pedofilije u svećeničkim redovima, koje Crkva nerijetko gleda blagonaklonim okom, premda u zadnje vrijeme previše svjedoka progovara o doživljajima u crkvenim školama i zastrašujućoj pohoti svećenstva.
Možemo se složiti s time da ima svetih ljudi koji su zbog zavjeta ozbiljno raskrstili sa seksualnošću, ima ih jedan posto, ma neka ih je i pet. Ostali žive neke lažne živote pune grijeha i kajanja, s propovjedaonica grme jedno, a u stvarnosti su nešto drugo.
Crkva, taj tisućljetni organizam bogate i ne uvijek lijepe povijesti, u koju se bilježe i žalosna stoljeća paljenja vještica, trudi se prebroditi i taj problem nekad kažnjavanjem, nekad gledanjem kroz prste, ali nikako da se pojavi dovoljno moderan papa koji bi jednom zasvagda s tim nesretnim običajem prekinuo, pa tko hoće živjeti čistoću, neka je živi, a tko neće, neka se ženi ili tamburu kupi.
Dok se to ne dogodi, svećenici će vječno biti na udaru neuroza, seks će ih opsjedati i više nego one kojima on nije nikakvo zabranjeno voće, naći će se zločesti ljudi koji će ih snimati, nakon niza godina netko će u njih uprijeti prstom i optužiti ih za blud, a oni će se samo smješkati ako nema dovoljno dokaza ili plakati ako ih ima, jer njih devedeset i devet posto krvavi su pod kožom i pod crnim haljinama, a s tom krvlju ne znaju što bi.
Ukidanje celibata možda zvuči zastrašujuće poput ženskog pape, ali treba se dogoditi, da već jednom iz raznih crkvenih kriza i problema nestanu seks, laži i videotrake.
KAKO JE SVEĆENIK NASJEO NA VIŠEGODIŠNJE ZAVOĐENJE FATALNE SAŠKE I ZAVRŠIO VEZAN S FANTOMKOM NA GLAVI
Katoličku crkvu u BiH potresa seks skandal, nakon što su tri osobe uhićene i pritvorene zbog sumnje da su seks-snimkama ucjenjivale katoličkog svećenika iz Modriče, od koga su uspjele izvući silne novce u zamjenu za neobjavljivanje tih eksplicitnih snimaka.
U izjavi, koja je opisana u prijedlogu za određivanje pritvora Saški Kovačević i njenom dečku Aleksandru Vasiljeviću (27) iz Doboja, katolički svećenik iz Modriče I. K. od kojeg je ucjenom snimkama seksa iznuđeno 250 tisuća konvertibilnih maraka, detaljno je opisao da je Sašku upoznao kao maloljetnicu, pišu Novosti.rs.
Sprijateljili su se, a ona je od njega posudila sedam tisuća KM. Već tada mu je predlagala da stupe u ljubavnu vezu, što je on odbio.
U međuvremenu je navodno pokušavao da je iščupa iz lošeg društva, da bi mu ona, kada je napunila 20 godina, rekla da ga voli i da s njim želi seks.
Iako se opirao, s njom se ipak sastao u župnoj kući u kojoj je tada stanovao. Pili su alkohol i ona je navaljivala, pa su na kraju otišli u spavaću sobu.
– Lisicama ga je vezala za stolicu, a preko glave mu stavila fantomku pod izgovorom da se srami da je vidi golu – navodi se u prijedlogu za pritvor osumnjičenima.
Navodi se da je I. K. osjetio još neke korake u sobi, a kada je pitao da li je još netko tu, odgovora nije bilo. Prešli su na krevet i I. K. je imao kraći seks s ženom.
Mjesec dana kasnije saznao je da je to bila druga djevojka, a da je Saška sve snimala u namjeri da ga ucjene i izvuku novac.
Saška mu je prvo tražila 30 tisuća KM, ali je on to odbio znajući da mu se na snimci ne vidi lice.
Tri mjeseca kasnije Sašku je sreo u restoranu i za susjednim stolom mu je pokazala djevojku i rekla da je to ona što je bila sa njim. Upoznali su se, razmijenili brojeve, i poslije tri dana djevojka je došla u njegov župni ured na piće. Pili su misno vino i I. K. tvrdi da se poslije jedne čaše osjećao drogirano.
Djevojka je to iskoristila, popela se na njega i seksali su se, da bi ga ujutro pozvala i tražila 100 tisuća KM kako ne bi objavila snimku.
Ona je prvo negirala da stoji iza toga, a kasnije ga je počela ucjenjivati, pa joj je u više navrata isplatio 156 tisuća KM. Da bi je isplatio, navodno je posuđivao novac od prijatelja, a čak je podigao i novac od životnog osiguranja.
Saška ga je u rujnu 2016. molila za oproštaj. Govorila je da će vratiti novce, da ga voli i da se želi za njega udati. Tražio je da ga ostavi na miru, ali je ona onda počela naručivati bunde, mobitele i ostale stvari na njegovu adresu i govorila mu je da to mora platiti ili će imati problema.
Priznala mu je i da je u vezi sa Vasiljevićem, pa su ga njih dvoje počeli ucjenjivati.
Vasiljeviću je, kako se navodi, isplatio 60 tisuća KM i četiri tisuće eura, a dao mu je i svoj audi A4. Ucjenjivanje i prijetnje nastavile su se i narednih mjeseci i kada više nije mogao izdržati pritisak, sve je prijavio policiji.
Saška Kovačević i Aleksandar Vasiljević uhićeni su sredinom kolovoza u akciji ‘Steroid’, a zbog sumnje da je sudjelovao u ucjeni kasnije je uhićen i Milo Joksimović. Svima je određen pritvor, a na teret im se stavlja kazneno djelo ucjene za koju im prijeti zatvorska kazna od jedne do 10 godina, pišu Novosti.rs.
(Izvor: jutarnji list)
Povezani tekst: