Brojni mediji prenijeli su obraćanje na Facebooku Muhameda ef. Velića, imama Ferhadija džamije u Sarajevu, u kojem je komentirao klanjanje džuma namaza u istanmbulskoj džamiji Aja Sofiji, koja je tim i službeno promijenila status, od muzeja, postala je bogomolja.
“Božija kuća je ponovo otvorena za vjernike i obredoslovlje. Iako mislim da je trebalo pokazati tu islamsku širinu, pa da Aja Sofija u nekoj varijanti, ili nekim svojim dijelom bude dostupna i kršćanima za obavljanje njihovih obreda. Na taj način bi se poslala poruka i pokazao način da je to isto moguće uraditi i s velikim andaluzijskim džamijama koje su pretvorene u crkve”.
Efendiji Veliću je zasmetalo i instrumentaliziranje mača sultana Mehmeda El- Fatiha kojeg je tijekom vjerske službe držao prvi čovjek Uprave za vjerske poslove Turske. Maču je, po njegovom mišljenju, “mjesto u muzeju, ili vojarni, a na sceni trebaju javno biti pokazane sve one velike duhovne, kulturne i naučne vrijednosti koje su osmansku državu i činile velikom, a posebno islamsku civilizaciju”.
No, dva dana kasnije, Muhamed efendija Velić napisao je novi status na svom Facebooku u kojem je prilično ublažio, pa i relativizirao ocjene koje je prethodno iznio, prenosi Slobodna Bosna.
“Prethodna dva dana mi je učinjeno sijaset potvora, kleveta i gibeta, izneseno mnoštvo uvrede i laži, poslano dosta poruka sa uvredama i elementima prijetnji, sve zbog neslaganja, ili nerazumijevanja onoga što sam rekao. Tolike uvrede, laži i potvore ni pas s maslom ne bi mogao pojesti. A Allah mi je dovoljan kao pomagalac i zaštitnik”, napisao je efendija Velić na početku svog novog, “proširenog i dopunjenog” članka.
On dalje piše da ga “neki ljudi ljudi nisu shvatili, a neki nisu ni pročitali šta sam napisao (nego su pratili naslove pojedinih portala, koji su moju misao iskrivili, pa su osuli paljbu po meni. Toliko nerazumijevanja, toliko zla i mržnje ne mogu shvatiti.”
Imam sarajevske Ferhadija džamije je ponovio neke dijelove iz predhodnog statusa na Facobooku, neke pojasnio, a neke zaobišao (poput onog o neprimjerenim porukama mača u džamiji Aja Sofiji).
“Želim biti do kraja jasan, pa ću ponoviti: drago mi je da je džamija Aja Sofija ponovo otvorena za vjernike i obavljanje namaza i drugih obreda. Nisam protiv (odluke) turskih vlasti i predsjednika Erdogana, i ranije sam objavljivao statuse i slike s tim u vezi. Ali, ovdje nisam shvaćen, jer sam na umu imao i neke druge džamije koje su pretvorene u crkve, posebno u Španiji, u kojima se ne dozvoljava muslimanima obaviti namaz, pa sam govorio o širini da se kršćanima ponudili opcija, ili neka prostorija za njihove obrede da i oni mogu i nama dopustiti da obavimo namaz u tim velikim džamijama koje su pretvorene u crkve”.
Teško je ne uočiti da je Muhamed ef. Velić u svom drugom statusu bitno ublažio stavove koje je prethodno iznio. Ali, treba mu vjerovati da je između dva oglašavanja na Facebooku doživio brojne neprijatnosti, uvrjede, pa i prijetnje. Slične, pa i grublje reakcije, optužbe i uvrjede su upućene uglednim profesorima Hilmi Neimarliji i Enesu Kariću nakon njihovog zajedničkog teksta u kojem su kritizirali ponovno pretvaranja Aja Sofije u džamiju.
Turski portal “Milat” optužio je Neimarliju i Karića da su “stali na stranu pravoslavaca koji su počinili genocid nad bosanskim muslimanima u Srebrenici i popalili im džamije”. Ovaj radikalistički portal se tu nije zaustavio nego je dvojicu bosanskohercegovačkih profesora islamskih nauka optužio da su pripadnici terorističkog FETO pokreta i sljedbenici Fethullaha, prenosi Slobodna Bosna.