ZA UBUDUĆE Europski sud: Da, suci se itekako smiju kritizirati

Općinski sud u Splitu je prethodno presudio, a Županijski sud u Zagrebu ovih dana potvrdio kako Jutarnji list mora isplatiti odštetu članu Državnog sudbenog vijeća (DSV) i sucu splitskog Županijskog suda Nevenu Cambiju od 50 tisuća eura, piše Index.hr.



Razlog? Jutarnji list je objavio autorizirani intervju saborskog zastupnika Mosta Nikole Grmoje u kojemu je on izjavio da je DSV izvor korupcije i da korumpirani ljudi ne bi trebali birati suce. Iako Grmoja pritom uopće nije spomenuo Nevena Cambija, dotični je odlučio podići tužbu zbog duševnih boli izazvanim člankom u kojem se ne, ponavljamo još jednom, njegovo ime uopće ne spominje.

Da bi tu duševnu bol nekako olakšao, Cambi je tužio Jutarnji list - ali ne i Grmoju - te su mu sudački kolege na kraju dodijelili 50 tisuća kuna.

Presuda u korist suca Cambija predstavlja prijetnju slobodi medija da kritiziraju hrvatske suce

Taj primjer pokazuje kako se hrvatsko sudstvo odnosi prema slobodi govora i medija, a može se i pretpostaviti kako će ovakva presuda i pripadajuća odšteta imati efekt zastrašivanja na izvještavanje medija o radu hrvatskih sudaca. Presuda u Cambijevu korist zapravo znači da se svaki medij u Hrvatskoj izlaže velikom financijskom riziku ako neki od novinara ili sugovornika u intervjuima kažu bilo što kritično o bilo kojem općinskom i županijskom sudu, o DSV-u, o Ustavnom ili Vrhovnom sudu. Po logici ove presude svaki zaposlenik tih sudskih institucija može zbog toga osjetiti duševnu bol, čak i ako nije izrijekom imenovan, te onda tu duševnu bol oploditi s 50 tisuća kuna.

Skoro u isto vrijeme, 8. studenog ove godine, Europski sud za ljudska prava (ESLJP) iz Strasbourga donio je pak presudu koja pisanje medija o sucima tretira na potpuno suprotan način. ESLJP je presudio da Hrvatska mora platiti odštetu od 6 tisuća eura, odnosno 50 tisuća kuna, nakladniku zadarskog Narodnog lista i to jer je ovaj medij bio osuđen na hrvatskom sudu zbog teksta u kojemu je žestoko kritizirao jednog suca.

Slučaj Narodni list D.D. protiv Hrvatske

Europski sud za ljudska prava je presudio kako je Hrvatska u slučaju Narodni list D.D. v. Hrvatska prekršila članak 10 Europske povelje o ljudskim pravima, koji se odnosi pravo na slobodu izražavanja i informiranja.

Naime, tjednik Narodni list objavio je članak u kojemu je kritizirao hrvatskog suca jer je išao na jednu proslavu, argumentirajući da to predstavlja sukob interesa. Zbog toga je taj sudac tužio Narodni list i na hrvatskim sudovima pobijedio, te dobio novčanu odštetu.

 

(Izvor: Index.hr)

 

 

 

Komentari:

No comment.

Neka jedu kolače

Top teme


 

Trach

Promo

Kolumna